بیماری زونا ابله مرغان Things To Know Before You Buy

Wiki Article

این مقاله نیازمند منابع پزشکی بیشتری برای اثبات‌پذیری است و یا بیش از اندازه بر مبنای منابع اولیه نگاشته شده‌است.

​​​​​​​​درد در ناحیه درماتومی که تحت تاثیر قرار گرفته است.

ویروس ایجاد کننده زونا، ویروس واریسلا زوستر، با تماس مستقیم مایعات موجود در جوش‌های تاولی فعال، می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. بنابراین، افراد مستعد باید از تماس با افرادی که زونا فعال دارند، به خصوص زنان بارداری که هرگز مبتلا به آبله مرغان نشده اند یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، خودداری کنند.

برای کسانی که در دوران کودکی واکسیناسیون انجام نداده‌اند، واکسن‌ زونا موجود است. افراد ۵۰ ساله و بالاتر باید درباره‌ی این واکسن با پزشک صحبت کنند.

ترس از مسموم شدن و اعتقاد به اینکه بعضی مواد غذایی اصولاً برای مسموم کردن بشر ساخته شده‌اند (مانند قند مصنوعی و آب‌های معدنی)

گاهی پارانویای روشنفکر فلسفی است. روشنفکر گمان آن دارد که توسط نیروهای نامرئی و ماوراء طبیعی معدوم شود و در قبضه انهدام خدایان قهار محو شود یا به سان «پرومته» در زنجیر خدایان گرفتار شده یا همچون سیزیف، به انجام کار بیهوده و بی امید گماشته شود.[۲۲] پانویس[ویرایش]

Alzheimer’s sickness together with other types of dementia, that happen to be additional probable while you age, can transform your Mind in ways in which make you additional suspicious of Other people.

چنین توهماتی به عنوان جنون جنسی نیز شناخته می‌شوند. توهمات معمول پارانویید شامل این باور است که شخص خود را مبتلا به بیماریی تخیلی یا آلودگی انگلی می‌داند، یا اینکه باور دارد مأموریتی ویژه داشته یا اینکه برگزیده خداوند است، یا اینکه اعمال وی توسط نیرویی خارجی کنترل می‌شود.

غذاهای بسیار فرآوری‌شده: چیپس و سایر تنقلات پرچرب، نوشابه‌های گازدار یا انرژی‌زا، انواع کیک و شیرینی و غذاهای سرخ شده اغلب سرشار از نمک، قند و اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که همگی ممکن است باعث التهاب و تضعیف سیستم ایمنی شوند.

درد و ناراحتی این علائم می‌تواند خوردن و نوشیدن را مشکل کند.

پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی که مقاومت بدن را بیماری زونا واگیردار است؟ در برابر بیماری‌ها کاهش می‌دهند

درد معمولا اولین علامت بیماری شینگلز است. تعدادی از بیماران بدون اینکه بثوراتی داشته باشند، درد زونا را تجربه می‌کنند. سایر افراد ممکن است علاوه بر درد و بثورات پوستی، علائم دیگری مثل تب، لرز یا سردرد هم داشته باشند.

کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی فیبر بیشتری هستند و ارزش غذایی بالاتری دارند.

استفاده از واکسن فقط برای پیشگیری از زونا توصیه می‌شود. بنابراین، برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند گزینه‌ی مناسبی نیست.

Report this wiki page